Το παλιό δίκτυο της ΕΥΑΘ ευθύνεται, κυρίως, για τις συνεχείς διακοπές στην υδροδότηση. Και λέμε "κυρίως" επειδή το πρόβλημα γίνεται εντονότερο καθώς, εργαζόμενοι στην ΕΥΑΘ αρνούνται να επιβιβαστούν σε δημόσια αυτοκίνητα (όπως οχήματα δήμων) για να μεταβούν σε σημεία όπου υπάρχουν βλάβες. Υποστηρίζουν ότι υπάρχει κίνδυνος, εάν και εφόσον συμβεί κάποιο ατύχημα, να μείνουν χωρίς αποζημίωση οι συγγενείς τους.
Ο πρόεδρος του συλλόγου εργαζομένων της ΕΥΑΘ, Κώστας Μαριόγλου, δήλωσε: «Οι εργαζόμενοι εφαρμόζουν το νόμο και ό,τι ισχύει για τις μετακινήσεις των εργαζομένων σε κάθε εταιρεία, μόνο αυτά και τίποτε περισσότερο».
Από την πλευρά της, η διοίκηση θεωρεί «προφάσεις εν αμαρτίαις» αυτά τα επιχειρήματα, αφού τα οχήματα τα οποία χρησιμοποιούνται είναι ασφαλισμένα και στα συμβόλαιά τους προβλέπεται η αποζημίωση στους επιβαίνοντες. Υπογραμμίζουν, ακόμη, ότι πριν περίπου έναν χρόνο οι εργαζόμενοι ήταν αυτοί που προσέφεραν να πηγαίνουν σε βλάβες με τα προσωπικά τους αυτοκίνητα, για να εισπράττουν τα 90 ευρώ εφάπαξ αποζημίωσης που προβλέπεται.
Ο εισαγγελέας, πάντως, έχει ζητήσει τη σύλληψη όσων εργαζόμενων προκαλούν προβλήματα! Ο προϊστάμενος της εισαγγελίας εφετών Θεσσαλονίκης, διέταξε τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης, για την άρνηση των συνδικαλιστών να επιβιβάζονται σε οχήματα που δεν ανήκουν στην εταιρεία προκειμένου να μεταβαίνουν για επισκευές βλαβών στην ύδρευση και την αποχέτευση. Ο εισαγγελέας προτάσσει την εξυπηρέτηση του κοινωνικού συμφέροντος και ζητά, εάν κριθεί αναγκαίο, να προχωρά η αστυνομία στην αυτόφωρη σύλληψη των συνδικαλιστών.
Ανακοίνωση διαμαρτυρίας για την εισαγγελική παρέμβαση, εξέδωσαν το ΠΑΜΕ και το ΚΚΕ, επισημαίνοντας ότι, για τις βλάβες «δεν ευθύνονται οι εργαζόμενοι, αλλά οι περικοπές που οδηγούν στη μείωση και διάλυση των τεχνικών συνεργείων, σε ελλείψεις σε προσωπικό στην ΕΥΑΘ, αλλά και το πεπαλαιωμένο δίκτυο».
«Μετά τις εισαγγελικές παρεμβάσεις σε διάφορους χώρους δουλειάς η Δικαιοσύνη και οι κατασταλτικοί μηχανισμοί αποδεικνύουν για άλλη μια φορά ότι αντιμετωπίζουν τους εργαζόμενους ως εχθρούς και υπερασπίζονται τα συμφέροντα των μεγαλοεπιχειρηματιών», υπογραμμίζει, στην ανακοίνωσή του, το ΚΚΕ.
Με χθεσινό δελτίο Τύπου, οι συνδικαλιστές της ΕΥΑΘ βάλλουν, επίσης, κατά της απόφασης της διοίκησης να καταργήσει από την 1η Αυγούστου τα οκτώ περιφερειακά εργοτάξια, συγκεντρώνοντας το προσωπικό στο εργοτάξιο Ευαγγελίστριας, να κλείσει τις αποθήκες τους - πλην των εργοταξίων Ευαγγελίστριας, Τούμπας και Ευόσμου- και να προχωρήσει στην αντικατάσταση του συνεργείου επιφυλακής από κυλιόμενη βάρδια, που συντονίζεται από τηλεφωνικό κέντρο με τηλεφωνήτριες, με αποτέλεσμα - όπως υποστηρίζουν - «όλες οι κλήσεις για βλάβες να θεωρούνται βλάβες» και να χάνεται χρόνος στην επικοινωνία και τη μετακίνηση.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση των εργαζομένων, με την αναδιάρθρωση των βαρδιών, η αναλογία εργαζόμενου ανά δήμο, από 1 προς 1 έγινε περίπου 1 προς 3 και καλύπτεται από εργολαβικά συνεργεία, ενώ «η αναλογία υδραυλικού ανά υδρόμετρο είναι περίπου 1 προς 25.000, μιας και οι υδραυλικοί στο σύνολο είναι 20 και τα υδρόμετρα 500.000».
«Δεν είναι αληθή αυτά που ισχυρίζονται. Περίπου 60 ασχολούνται με βλάβες στο δίκτυο και αυτοψίες, η πλειοψηφία των βλαβών καλύπτεται από εργολαβίες, ενώ για τα υδρόμετρα υπάρχει άλλο τμήμα», δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο γενικός προϊστάμενος τμήματος λειτουργίας και συντηρήσεως δικτύου ύδρευσης ΕΥΑΘ ΑΕ, Κωνσταντίνος Σιγιουλτζής.
Από εμάς μόνον ένα σχόλιο: Έχουν δίκιο οι εργαζόμενοι να μη θέλουν την ιδιωτικοποίηση της εταιρίας, αφού κάποια αγαθά (όπως το νερό) πρέπει να διακινούνται από το κράτος -ή, τέλος πάντων, το κράτος να έχει το μεγαλύτερο μέρος του ελέγχου των εταιριών, για να αποφεύγονται παιχνίδια κερδοσκοπίας. Όμως το να στερείς το νεράκι από τον κόσμο, για να αναδείξεις το πρόβλημα, θυμίζει τη στάση των παλιών συνδικαλιστών της ΔΕΗ που κατέβαζαν τους διακόπτες για να κερδίσουν μια -δίκαιη, κατά τα άλλα- αύξηση. Τι έγινε στο τέλος; Ο κόσμος τους σιχάθηκε. Ας μη φθάσουμε, πάλι, σε αυτό το σημείο.
Σχόλια